Inflyttning

Nu bor vi i Sundsvall. Vem hade anat det för några månader sen? Inte vi i alla fall.

Inflyttningen har ju inte direkt gått utan problem. I lördags åkte D. upp från Sundsvall till Umeå för att hjälpa till att flytta ur lägenheten, städa och köra ner alla saker, och mig. På lördagen fick vi hjälp av farbror O och fru M äta bära in möbler och saker i flyttbilen som vi hyrt. Tusen tack för hjälpen!

Middagen äter vi hos våra underbara grannar som bjuder på jättegod middag och lagom mycket vin. Underbart och så skönt att slippa tänka själva på mat. Vi gick i säng vid nio slutkörda.

Klockan sex på morgonen vaknar vi och det visar sig att D. har blivit magsjuk. Jag äter frukost och sätter igång att städa ur lägenheten och plocka utrdet sista. Det är ett riktigt slitgöra att göra själv och D. är bara i vägen. Tillslut beordrar jag ut honom i bilen där han får sitta och vila medan jag gör klart. Klockan 12 har jag jobbat oavbrutet med inget mer än lite gröt i magen. Jag är helt slut!

Det har börjat snöa.

Vi kör iväg med ett stop på Max där jag hämtar mat till mig och juice till D. Vi börjar åka mot Sundsvall.

Det snöar mer. Vi får höra att det är snökaos i Sundsvall.

Med många stop längs vägen då D. är helt slut och mår jättedåligt samt noll sikt kommer vi tillslut fram. D. går och lägger sig och tack,tack, tack till Isa och tre arbetskompisar till D. som hjälpte mig att bära upp sakerna tre trappor in till oss.

Usch och fy.

Sen dess har D. legat hemma. Idag är han på jobbet och jag hoppas verkligen att det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback