Maten och sånt

Igår frågade en kompis om jag inte var väldigt stressad över bröllopet. Speciellt som jag inte ska bo i samma stad som bröllopet går av stapeln.
"Nej, inte alls" sa jag. "Det är helt under kontroll. Dessutom är jag ju ledig två veckor före bröllopet."
"Ojoj, jag skulle vara jättestressad" sa hon.

Det är lustigt. När vi började så smått planera bröllopet i juni tyckte många att vi var ute i alldeles för god tid. Speciellt de lite äldre tyckta att det var helt onödigt. Vi tyckte att det var nödvändigt att börja planera när vi var i Uppsala eftersom vissa saker är svåra att planera på 60 mils håll.

Nu när det är 5 månader kvar tycker många att vi inte är stressade nog ;) "Va, har ni inte ordnat det? Och det?"

Kanske kan det ha något med att vi började forma våra idéer så tidigt. Då behöver man inte bli så stressad. Men det kanske kommer.


matikum


Idag har jag i alla fall pratat i telefon med hovmästaren på Matikum och vi har bestämt meny och pratat om hur många vi behöver i personalen. Så maten är också bestämt. Det finns ju ingen idé att vänta med det besutet eftersom vi vet vad vi vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback