Ge mig motivation!

Jag har lovat mig själv att springa idag.  Det är skönt, jag mår bra av det, jag piggnar till och blir sen skönt utmattad och känner mig duktig blablabla....

VILL INTE!

Det blåser ute. Jag är trött. Jag städar hellre. Snart regnar det säkert. Har pyssel att göra. Borde börja sortera lite eftersom vi snart ska flytta.

Jag har tagit mig en liten bit. Jag har träningsbyxorna på mig! (fast det är egentligen bara för att det inte var skönt att sitta och mysa i soffan med jeansen på)

Kanske beror det på att jag igår beslutade mig för att köra ett tim-pass idag. Det är ju jättejobbigt ju. Och det var ju så länge sen jag sprang. Jag kanske ska springa lite kortare istället. Två varv i spåret bara. Det blir bra. Och orkar jag inte så är det ju bara att gå hem. Småregnar det lite så är det bara lättare att andas och i skydd av skogen så blåser det inget.

Tänk vad skönt det kommer kännas när jag kommer hem. Stretcha i lugn och ro och sen en lång, varm dusch. Sen kan jag med gott samvete äta något gott och sjunka ner med en tidning i soffan. Pyssla lite och sen laga en god middag till D kommer hem.

Det blir bra! Så blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback