Snabb-pizzan

Ett superenkelt recept om man har dåligt med tid och dessutom nästan ingenting hemma är scones-pizza.

Jag gjorde först vanliga scones.

Mitt sconesrecept

1 dl grahamsmjöl
4 dl fullkornsvetemjöl
100 gram smör
1 tsk salt
2 dl fil

Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan i smörkuber. Enklast är att blanda ihop det med händer och "nypa ihop" smöret i mjölet. Häll sedan på filen och blanda runt men inte för mycket.

Jag gjorde sedan tre runda plattor som jag lade på bakplåtspapper. Sen är det bara att ha på vad man är sugen på. På dagens blev det först ett tunt lager av ajvar relish, lite senap och ketchup. Smörgåsskinka, salt, peppar, oregano och ost på toppen. Det blev väldigt gott.

In i ugnen på 225 grader i 15-20 minuter.

sconespizza

Dessa ligger i kylskåpet och väntar på att D ska komma hem sent ikväll. Då är det bara att ta av plasten och skjuta in dem i ugnen. Superenkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback