Tårta och brudvals

I salongen var det fri placering så gästerna fick sitta var de ville i soffor och fotöljer. Det bjöds på kaffe och tårta och många valde att köpa en avec till. Jag fick en päroncongac i handen av en kär gäst.

Så skulle vi skära tårtan. Efter lite instruktioner gick det bra.

tårtan

Det var en klassisk prinsesstårta som var fantastiskt god. Fin var den också tycker vi som ville ha en enkel tårta.

Många gäster, däribland vi själva tog om av tårtan och kaffe och avec flödade. Jag kom på att det borde finnas skumpa kvar från brudsålen så ett glas med bubbel fixades snabbt fram till mig. Detta fortsatte jag dricka resten av kvällen. Varannan vatten!

Talen fortsatte i salongen. Svensexe gänget sjöng, bästa mannen höll ett tal på S. Min brudvän sjöng en jättefin sång med egen text som handlade om flickan som aldrig skulle gifta sig ;) och fler tal av vänner och släkt. Det var verkligen uppskattat.

Sist men inte minst blev vi uppkallade på golvet. Paret som sjöng under vigseln förklarar nu att vi ska dansa vals. "men vi kan ju inte dansa vals!" Vi får en egenkomponerad brudvals bara till oss "Daniel och Evas brudvals" heter den. Den är så vacker. Så det var klart att vi dansade. Fast vi inte kan.

brudvals

Därefter öppnade dansgolvet och festen var igång!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilket vackert brudpar!!

Postat av: madlin

Åh så roligt o läsa om er dag o titta på era fina bilder, ni var så vackra! Kul att allt blev till belåtenhet :D

2007-06-20 @ 10:17:43
URL: http://linjer.blogspot.com
Postat av: Hanna

Grattis till erat äktenskap
otroligt roligt att läsa att allt hade gott bra,
jag har följt er via denna sida och ska snart börja planera mitt kommande bröllop så tusen tack för alla tips och lycka till
och glöm aldrig: ett lyckligt äktenskap är inte alltid att tycka lika utan att ha blicken vänd åt samma håll.
MVH Hanna

2007-06-20 @ 18:39:43
Postat av: Kristina och Anneli

Grattis och åter grattis.
Kram Anneli och Kristina

2007-06-21 @ 08:22:31
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Åh, där ser man klänningen lite bättre - superfin! Och tårorna ser urmumsiga ut.

2007-06-21 @ 11:15:24
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: Ewa

Grattis. Så vackra och fina.

2007-06-26 @ 19:33:57
URL: http://www.kafferepet.wordpress.com
Postat av: Elise

Tack Eva och Daniel för att vi fick vara med på erat fantastiska bröllop! :D
Men nu är jag nyfiken, VART hamnade ni sen på kvällen? :D

2007-06-28 @ 16:42:54
Postat av: Johanna

vad vaaaackra ni är :D

2007-06-29 @ 16:53:31
URL: http://js070707.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback