Club sandwish med kyckling

Det här är den perfekta söndagslunchen. Det är äter vi faktiskt ganska ofta eftersom det är så otroligt gott. Det passar bra i soffan framför en film en lat söndageftermiddag.


Det är bäst att köpa något gott nybakat bröd av ciabatta typ. Helst ska det vara lite grövre men det fanns inte på vår lilla ICA nära idag.


  • Bred ett tunt lager majonnäs och dijonsenap på brödet.
  • Stek kycklingen. En kycklingfilé per macka är lagom.
  • Stek bacon. Jag gillar när den nästan är kremerad men de flesta föredrar bacon som inte faller sönder i smådelar när man rör den ;)
  • Skär paprika i strimlor.
 

Sen är det bara att lägga ihop allt till en riktigt smaskig macka!

image234

För mig blir det för mycket med en hel sådan här macka. Fast jag brukar äta hela ändå för att det är så gott. Och sen mår jag jättedåligt!

Idag var jag lite mer förutseende och skar av en 1/3 av mackan som jag plastade in och lade i kylskåpet. Den var sedan ett perfekt mellanmål efter vår snö-promenad.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilket bra tips, det ska jag prova! Nu börjar jag äntligen komma igång med mitt nya liv, precis lagom tills det att jag får mejlet från toppform att det är slut med mejlen =) Hur går det för dig? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback