Det finns inga dåliga väder...

men ja, det finns dåliga kläder!

D fick med mig ut att gå i snöstormen. Först tyckte jag att han var galen men... det är klart att vi ska ut och gå! Så nu har vi pulsat fram i 2 decimeter nyfallen kramsnö i ungefär en timme. Det var svettigt! Dessutom var snön som föll blöt så trots gore tex-byxor blev jag blöt om knäna.
Det bästa med att vara ute när det är dåligt väder är att det är så skönt att komma in igen.

image233

Här har jag legat och läst och druckit supergott te i min älskade tekopp och ätit mumsig club sandwish. Jag har haft det såå skönt! D har bakat banankaka som han ska ha med till jobbet. Det är ju faktiskt väldigt mysigt att ligga och lata sig samtidigt som man hör hur någon annan pysslar och donar. Om han hade gjort något som jag kanske borde ha hjälpt till med skulle vilan inte varit lika skön. Då hade den svärtats av dåligt samvete. Men inte idag.

Jag har läst "Rensa i röran" av
Karen Kingston. Jag lånade den förut av blivande svärmor men nu har jag köpt den själv på bokrean. Det är kul att läsa om den för jag minns hur jag började röja i garderoberna efter att ha läst den förra gången. Nu kan jag inte komma på någonstans som det behöver rensas! Det är kanske inte så konstigt med tanke på att vi nyligen har flyttat men i vilket fall så är det mycket skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback