Toppformsformen leder inte till min toppform

Nu har jag ju under några veckor fått e-brev från Blossom och Toppform. Ja, det är ju inte direkt personliga utskick de gör utan ett brev med tips som passar de flesta. Utskicken görs i fyra olika nivåer och vilket du får är bestämt utifrån de svar du gett på några frågor.

Jag kommer inte ihåg vilken nivå jag fick men råden jag får är i stil med "ät inte tårta varje dag", "pizza innehåller mycket fett", "att går är ett bra sätt att komma igång med träningen". Jag måste ha svarat fel på någon fråga eller så räknar de verkligen inte med att man tränar det minsta. Tipsen känns i varje fall som att de är gjorda för någon som inte tidigare varit intresserad av kost, hälsa och träning.

Skulle jag följa programmet jag får från Toppform skulle jag inte komma mycket närmare mitt toppforms-mål.

Vad jag däremot från förra veckan har lagt till i min träning är promenader. Men de är utöver gymträningen. Inte för att komma igång med träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback