"Utan vatten och mat försmäktar vi på denna ö"

Är det någon annan än jag som älskade "Barnen i bullerbyn" som liten? Jag vet inte om jag läst böckerna men filmatiseringen som gick på SVT var väldigt bra.

Det var en parantes. Igår var vi utan vatten en stor del av kvällen. Det var jättejobbigt. Speciellt som varken jag eller D var helt bra i magen. Det gick smärtfritt utan problem men bara vetskapen och oron kring att det inte går att spola i toaletten är jobbigt.

På eftermiddagen nån gång försvann kallvattnet. Det känns vanligare att behova koka vatten för att få varmvatten. Att behöva kyla varmvatten känns betydligt ovanligare. Självklart var diskbänken överfull dessutom. När vi skulle börja laga mat försvann allt vatten.

D letade upp journumret som man ska ringa om något händer. Det var bara öppet under kontorstid på vardagar!? Hur kan det möjligen vara ett journummer?

Nere i källaren träffade D en väldigt trött rörmokare som hellre ville vara hemma med familjen och kolla på melodifestivalen. Stående i ett förråd med vatten upp till fotknölarna upplyste han D om att det inte fanns några reservdelar att få tag på.

God middag framför melodifestivalen blev det i alla fall. Och rätt låt vann!
Tillslut kom även vattnet tillbaka och kvällen var räddad.

Kommentarer
Postat av: Elise

Usch vad dålig jag har varit på att läsa din blogg den senaste tiden. Är full upp med allt och inget... som vanligt.
Du, vi måste ju ses snart! Vi bor i samma stad ju, måste passa på... och ni ska ju komma ut och rida hos oss. ;)
*kram*

2007-03-12 @ 19:58:18
Postat av: Elise

Å, försten... jag älskade också barnen i bullerbyn, önskade alltid att jag hade bott som dem... :D

2007-03-12 @ 19:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback