Blåbärsmuffins

Receptet till dessa muffins hittade jag på Nlife.se

Först var jag väldigt skeptisk. De såg ju jätteäckliga ut:

bl?b?rsmuffin

och smeten smakade inte alls gott! Dessutom skulle det bli 15-20 stycken men jag fick det till 9 stycken.

Men när de kom ut hur ugnen doftade det härligt och såg mycket bättre ut:

muffins

De är inte klassiska söta muffins. De är sötade med morot och honung (jag hade dessutom lite för lite honung i eftersom den tog slut). Vill man så går det nog bra att öka honungsmängden.

Men de var riktigt goda. D gav de två tummar upp mellan tuggorna. Men han är å andra sidan ingen sockergris heller utan gillar när det inte är allt för sött.

Jag hade i mer blåbär än det stod i receptet och det var en bra idé, annars hade det blivit väldigt få bär i varje form. Dessutom fanns det inte dinkelmjöl i affären (och ni vet ju vad jag tycker om dinkel) så det blev fullkornsvetemjöl istället vilket jag tror är precis lika bra.

Slutsatsen är i alla fall att jag varmt kan rekomendera dessa blåbärsmuffins!

muffins med bl?b?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback