Hemma tidigt

Nu är det fredag eftermiddag.
Jag fick gå hem lite tidigare idag eftersom jag inte alls känner mig på topp. D har varit krasslig i några dagar så det är väl hans smitta som jag dragit på mig. Inte så roligt lagom till helgen men vädret är i alla fall inget vidare så jag kan gott sitta inne och mysa under en filt med en tidning eller bok i knät och en kopp te i handen.

Igår var jag och mina handledare på avslutningsträff med de andra praktikanterna och handledarna. Vi hade det väldigt trevligt och uppsluppet. Men vi tre hade nog kunnat vara varsomhelst och mått bra. Vi var på toppenhumör alla tre och flamsade och pratade allvar om vartannat. Eller ofta båda två samtidigt! Tänk vad kul det kan vara att prata om sina brister och konstiga personligheter när man gör det och det blir väl emottaget.

Först åt vi lunch tillsammans innan träffen (fantastiskt god buffé). Efter träffen (frukfat, bullar, rulltårta) fick vi gå en stund på stan innan vi träffades med de andra igen för att äta middag (thaibuffé och efterrätt) och sen åkte vi hem igen. Mycket trevlig dag! Fast jag åt och åt (inte allt men för mycket). Men idag är en ny dag.

"Jag är en person som äter tills jag blir mätt och inte mer"

Vi pratade om tankemönster och ens egen självbild. Om man intalar sig själv att man är något bra så blir man tillslut det! Och man ska förstärka det hos sig själv. Varje gång man gör som man själv vill att man ska göra det borde man ta ett kort och sätta upp på väggen. "Sån är jag".

Affirmationer kallas det också tror jag. Fast det är väl kanske inte helt samma.

Om man tänker så är det ju helt fel att säga "jag är fd narkoman" eller "jag är nykter alkoholist" eftersom du då fortfarande identiferar dig som något negativt. Det tror inte vi på.

Hur som helst.

rosenknoppar

En liten ros och en kopp te ur en roskopp gör även en sjuk liten Evasleva lite gladare.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej Eva!
Jag läser din blogg nästan varje dag, det är roligt att läsa om vad som händer i ditt liv fast vi aldrig ses och bor långt ifrån varandra. Jag tänker på Daniel (hälsa honom) ibland i skolan när vi har sjukgymnastiklektioner; han måste ju ha lärt sig ungefär samma saker. Nu är vi mitt inne i vår massagekurs, Fredric (min pojkvän) kommer hit snart för att vara testperson.
Jag hoppas allt är väl med er och att bröllopet blir som ni vill. Inspirationsbilderna är väldigt fina i alla fall.
Kram Nina.

2007-05-04 @ 17:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback