Kärlekscitat

Jag håller på att greja lite med festhäften och liknande och har ramlat över lite fina och roliga citat om kärlek. Det finns massor. Här är några:

Kärlek växer när den brukas. -Charlotte Perkins Gilman

 

Kärlek vid första ögonkastet är den mest utbredda ögonsjukdomen. -Gino Cervi

 

Ömhet är passion i vila. - Joseph Joubert


Det trista med kärleken är att den fordrar en medbrottsling. -Charles Baudelaire

image349

Att mackor inte är mat. och kärlek inte är hat, det är för stunden vad jag vet om mackor och kärlek.- Norskt ordspråk

Att verkligen älska innebär alltid att sätta sig själv på spel. -Okänt 

Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt. -Peter Egge 

Den som utvecklar sin kärlek här på jorden, behöver inte utveckla något annat. Och den som inte gör det, han tillhör Solens Gåta. -Tomas Di Leva

Kärleken är alltid ursäktad för vad den åstadkommer, blott och bart på grund av att den är kärlek.  -Lope de Vega 

Den älskade är alltid vacker. -Turkiskt ordspråk


och slutligen denna mycket sanna:


Den ärligaste kärleksförklaringen blir aldrig sagd: "Förtrollande varelse, jag älskar dig för min egen skull." -Okänd

Fler citat kan du hitta på:

http://www.livet.se/ord/kategori/K%C3%A4rlek

http://www.brollopshjalpen.se/text/citat.php
http://home.swipnet.se/~w-13953/citatbok/karlek.htm

Kommentarer
Postat av: Lottis

Festhäften!!! Jag älskar festhäften, behöver du tips så kom förbi.......
Jag har även massor av citatböcker om du behöver fler av den varan!

2007-05-14 @ 20:41:36
Postat av: Märta

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback