Mera mellis

Vad kan detta rosa vara?

smothie

Jo, en härlig smothie gjord på hallon, jordgubb, banan och vaniljyoughurt. Så gott!

Till två portioner använde jag
1dl frysta hallon
1dl frysta jordbubbar
(vilka fick tina något)
1 banan (en liten annars blir det så mycket banan)
4 dl lättvaniljyoughurt

allt kört med stavmixer till en härlig sörja :)


hallonsmothie

Och visst blir allt i livet mycket bättre om man får det serverat med en rosa ros!?

Nu är det fruktsallad som gäller. D är ute med killarna på jobbet på en helkväll så han lär väl ramla in någon gång på småtimmarna.

Imorse frågade han
- Men vad ska du göra då ikväll?
-Jag ska kolla på teve och äta fruktsallad! Sa jag.
- Du lät inte alls ledsen för det, sa han lite förvånat.

NÄ, inte alls!
Jag har längtat lite efter att få vara ensam, ha ensamrätt över tevekontrollen och kunna äta precis vad jag vill. Och jag njuter! Ibland är det bara sååå sköööönt att vara ensam och bestämma helt själv. Att inte behöva kompromissa eller nåt.

Jag umgås med så mycket människor hela dagarna på min prakik att ibland är det väldigt, väldigt skönt att inte göra det, helt enkelt. Och så var det ju förra fredagen också då D var borta :)

Den perfekta hemmasjälv- snackset/middagen/mellanmålet/efterrätten är enligt mig

FRUKTSALLAD

fruktsallad

Den kan med fördel avnjutas framför en bra matblogg som till exempel
nlife.se

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mmm... jag älskar smoothies! =) Så den här ska jag prova! =) Riktigt saftig persika är oxå tokgott i!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback