Mösexan

På begäran, här kommer en liten redovisning av nästan hela mösexan. (Dvs möhippa fast med killar med.)

Har någon som var med en bild från dagen som jag kan få se redan nu? Då får du gärna maila den så jag kan lägga ut den.

Det här hände:

* Kindnappning.
Det började kvart över 8 med ett brev med instruktioner och ögonbindel (igentejpade skidglasögon. Man ser inget alls!) Fick packa en väska som jag lämnade vid porten och fick ställa mig på gatan. Där blev jag hämtad, påklädd nånting och satt i en bil under tystnad. Det byttes personer och bilen körde hit och dit. Jag hade noll koll!

*Chamangegefrukost.
En otroligt stor och härlig frukost hade dukats upp ute i det fria. Där fick jag se alla härliga människors om stod för hippan. Då såg jag också de superfina kläderna jag fått på mig. En rosa tyllkjol och en tiara med slöja av mer rosa tyll. Detta fick jag ha på mig hela långa dagen. Jag fick en bok som skulle fyllas i under dagen (olika frågor om mig och min m2b, jag skulle rita honom, skriva signalement, fråga folk om äktenskapsråd m.m.). jag fick en sportflaska med dryck runt halsen som jag skulle dricka ur varje gång jag sa min blivande mans namn.

* Glasblåsning. Otroligt kul! Jag fick göra två glas, två ljusstakar, två hjärtan och smycken. Ordentligt pyssel som min syster uttryckte det.

* Lunchpicnic (inomhuspå golvet eftersom det börjat regna) med mycket god mat och massor av vin. Alla hade med sig en sak som påminde dem och deras relation till mig. Jag fick ta upp en i taget och gissa vem saken var ifrån och sen presentera personen för de andra. Jätteroligt och smart för att de andra ska lära känna varandra mer. Det blev en lång och härlig lunch. Det var skönt att stanna upp och hinna prata med varandra.

* Jag fick åka tandemcykeltaxi in till stan. Galet! Det var ett riktigt original som körde och vi hann före bilarna med de andra i.

* Jag blev ilurad att jag skulle hålla sexualundervisning för 9 c. Hjälp!

* Dansade hiphop och salsa med en aerbicsinstruktör. Herregud vad roligt. Tur (?) att det finns filmbevis!

* Bussresa iklädd fin, fina rosa kläder var en upplevelse.

* Mer champange och oliver hemma hos en av deltagarna.

* Spa i badrummet. De gjorde iordning bad och hade köpt massa skönhetsprodukter. Jag fick ligga i badet och lyssna på musik, läsa tidningar och mysa och varje gång jag knacka i väggen kom det någon och passade upp mig :)
Medan jag låg där och hade hela stora badrummet för mig själv fick de andra göra sig iordning i ett litet badrum i källaren, hihi. Bortskämd blev jag!

*Middag. I huset där vi var. Bra idé att vara hemma så blir man inte lika styrd som ute på restaurang. Underbar middag med massor av skratt, vin, sånger och helt enkelt underbart kul ända till småtimmarna. Alla hade klätt upp sig och lagat fantastisk god mat med grekiskt tema. Jag gissar eftersom vi ska på bröllopsresa till Kreta och min älsklingsrätt är moussaka, vilket givetvis serverades.

Eftersom jag inte bor i samma stad utan skulle sova hos min pappa hade de hämtat min packning där och tagit med allt. Jag fick sova över i huset och morgonen efter fick jag en lugn och skön frukost. Så blev jag hemkörd efter lunchen.

Det var perfekt!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken trevlig mösexa!!
Jag var med på en möhippa
för en kompis i lördags.
Du kan läsa om den här:
http://junitjej.blogg.se/1179647917_vilken_mhippa.html

Postat av: mrspitepalt

Å vad härligt det låter. Jag anar att det nog finns planer på nånting, Palten svarade i telefon väldigt glatt och sen la han på efter typ två ord och påstod att någon ringt fel härom dagen, men jag vet inte. Lite nervöst tycker jag. Visste du att de skulle ske den dagen det gjorde?

2007-05-23 @ 18:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback