Trädgårdscafét

Igår gjorde jag och D en söndagsutflykt till Sidsjön. Fast vi har bott här i Sundsvall sen januari har vi inte varit där förren nu. Det tog 40 min att gå dit och så tog vi ett varv runt sjön innan vi satte oss på Sidsjö Trädgårdscafé.

Det var verkligen helt ljuvligt!

I ett stort växthus finns cafét vilket passade bra denna soliga men inte så varma dag. En uteservering med utsikt över sjön erbjuds också. Där bjuds det på sopplunch med smörgåsbuffé. Man kan välja mellan två olika soppor och sen får man äta hur mycket man vill av ett stort, dignande bord med olika hembakade bröd, röror, sallader och annat gott.

tr?dg?rdscaf?dsopplunch

De hade också en stor korg med heminredningstidningar och fina böcker att låna, så jag såg mig på en gång sittandes där en ledig dag under sommaren. En regnig dag kanske, med dropparna smattrande mot glasrutorna. Mysigt.

Efter lunchen fortsatte vi upp på södra berget och gick i skogen ett tag innan vi tog oss ner på stan för att handla mat och upptäckte till vår förvåning att affärerna var öppna! Det ledde till inköp av ett löparställ till mig och ett par walking-skor till D. Finemang!

Kommentarer
Postat av: Madelene Nattfrost

Det är fint i Sidsjön. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback