Trött, trött

Igår gjorde jag mitt första intro-pass på mitt sommarjobb. Det kommer nog att bli bra det. Trots att jag inte gjorde så mycket så blev jag ju väldigt trött av alla nya intryck och nya människor. Dessutom vill man ju visa sig från sin bästa sida så man "håller ihop sig" en hel dag.

Tröttheten sitter i idag.

Började morgonen med en löptur i skogen. Det var jätteskönt. Solen sken och fåglarna kvittrade. På vägen hem stannade jag och stretchade lite, sträckte på mig ordentligt och bara andades. Då var det så härligt!

Jag tänkte på D som var ute och sprang igår kväll och på frågan om det var skönt svarade "Nej!". Jag tänker att man motionerar ju inte bara för att det är bra för en, för att inte gå upp i vikt och för att det är nyttigt utan också för att det är just skönt. Nu, i stunden. Men där är vi olika....

Men jag tror ju att för att hitta balans så måste det vara skönt också. Inte bara bra för mig. I alla fall för mig. Jag mår bra då och det är ju för att må bra som jag springer. Fast på många olika sätt :)

Nackdelen med att springa på morgonen, för min del, är att jag blir så hungrig och småäter hela dagen. Mycket frukt har det blivigt idag.

På förmiddagen var det sista gången med småbarnsgruppen vilket kändes väldigt sorgligt faktiskt. Men också lite skönt. Det var en lite jobbig gång med mycket skrik och bråk i en familj.

Sen var jag trött.

På eftermiddagen var det stödgruppsträff med inbjudna gruppledare och personal från skolorna. Det var en genomgång av verksamheten och om barnd till psykisk sjuka. Det var intressant men...

Sen hade jag ont i huvudet.

Nu är jag hemma och är helt slut. Hade tänkt styrketräna lite idag men det blir det inget med. Sitter med en stor kopp rött te och....

trött


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken trevlig blogg du har!! Får jag länka till dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback