ett badrumstips

I helgen gjorde vi en billig minimake over i badrummet. Men vår ekonomi blir det inget flashigt, snyggt kakel och golvvärme utan bara en liten förbättring. Det är inte riktigt klart än så det kanske kommer fler bilder sen.

Det första vi gjorde var att byta ut duschen mot en härlig takdusch.  Underbart!

image733

I fredags var en rörmokare här och kopplade loss det förfärliga grovtvättstället.

image734

Ut med den och tvättmaskin och torktumlare står nu båda på golvet. Det är så mycket luftigare och mycket bättre. Tvättstället med tvättkorgar var visserligen väldigt praktiskt. Men såååå fult. Ibland måste helt enkelt estetik få gå före funktion.

Vad jag egentligen hade tänkt få fram med det här inlägget var att man ofta glömmer bort att sätta tavlor i badrummet. Vilket är synd. Det ger så mycket till ett rum. Jag skulle inte sätta in äkta tavlor men fotografier bakom ram eller som vi har, billiga ikea-bilder i ikearamar.

badrum

När vi bodde i Umeå hade vi tre inramade, uppförstorade bilder från vår thailand/malaysia-resa. Det var jättehärlig att få se varje dag.

 

Kommentarer
Postat av: Soffy

Vad du hinner med att blogga om fina saker - alltid ngt nytt när jag tittar in! Du är den enda som jag hinner besöka idag- har varit barnvakt hela dan och nu ska jag på styrelsemöte i flera timmar...gäsp

2007-11-01 @ 18:02:12
Postat av: Elisabeth

Den duschen!!! Jag säger bara - SNYGGAST!!!... :D

Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Så fint det blev! :)

2007-11-02 @ 09:12:26
URL: http://ulejbro.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback