Förbereder middagsmeny

Imorgon kommer svåger, svägerska och deras två barn på middag. Även om det på lördag är alla helgons dag och halloween är över tänkte jag göra en halloween-inspirerad middag.

Dock inte riktigt så här:

image743

bilden är från tasteline. Usch vad äckliga!

Fördrink: en härligt röd granatäppeldrink som går att göra både med och utan alkohol. Passar alla: vuxna, gravida och barn.

Förrätt: tror jag att vi skippar. Eller har du något bra förslag? Kanske en bit pumpapizza?

image744

också från
tastelines halloweenmiddag

Huvudrätt: en mustig gryta. Vad passar bättre på hösten? En burgundisk tror jag.

Efterrätt: Hm.. kanske roliga cup cakes pyntade med läskigt godis. Jag har länge velat göra just cup cakes och barnen skulle nog uppskatta det. Men är det verkligen en efterrätt?

image745
bild från www.tv4.se

Men nu: Tentan är inlämnad! Jag ska dammsuga, handla och ta en härlig jogging tur. I am a demestic godess! Sen blir det after work nere på stan med mat och vin.

Kommentarer
Postat av: Madelene Nattfrost

Haha, fingrarna var dock lite coola. ;)

Postat av: Moa

Hej har snubblat in här några gånger nu.. trevlig blogg :)
Cup cakes är ju bara så gott.. fast till fika iasåfall. Tips gå in på ultimatecake.se (om du inte hittat dit än) för där blev jag inspirerad att göra pump-cupcakes :)

2007-11-02 @ 16:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback