Gravdekoration

Efter en tur i skogen kom jag hem med lite granris och kottar som blev till en enkel men fin gravdekoration.

image678

Lite decoupagelim (som inte torkat än på bilden) och glitter. Ett enkelt kort som jag plastade in. Jag fick inte till någon bra bild på hela. 

Sen åkte jag och D till min mammas grav som ligger otroligt vackert i skogskyrkogården. Det är så stilla där. Vackert, fridfullt och inte alls så stelt och kallt tyst som det kan vara på kyrkogårdar, om ni förstår hur jag menar. Det är verkligen inte en gravplats som man blir rädd av att vistas vid på natten. Snarare tvärt om!

Nackdelen är att det på våren och sommaren är så mycket myror!

image679

Stenen är en natursten. Inga andra gravstenar får finnas på skogskyrkogården. Man får heller inte plantera blommor eller liknande. Det är ju endå i skogen!

Vi valde en plats till mamma under en gran. Där ligger hon bra. Elefanten kommer från barnbarnen. Den börjar se lite rufsig ut nu.

Kommentarer
Postat av: Soffy

Så fint du har till din mamma! Och vilken fin begravningsplats - lite lummig och inbäddad.

2007-10-23 @ 19:42:00
Postat av: kajsa

så vackert, jag blir alldeles rörd, en tår i ögonvrån. det gör ont, men är vackert på samma gång. jag har aldrig varit där, men följer gärna med någon gång om jag får.

Postat av: Evasleva

Så klart du får följa med. Gärna till och med!

2007-10-23 @ 19:59:08
Postat av: vendeley

hej! jag har inte ramlat av jordens ytan, bara börjat i skolan. kan tyckas samma sak... haha!

Hursom, vilken fin gravplats din mamma har. Tyvärr finns det bara mer traditionella gravplatser här annars tror jag att min pappa gärna hade legat på en så orörd gravplats.

2007-10-26 @ 17:58:12
URL: http://vendeley.blogsome.com
Postat av: Elise

Det är så fantastiskt fint på skogskyrkogården, du minns kanske när jag bloggade om den (och inte visste att din mamma vilade där då...). Jag hade aldrig varit på en så fin kyrkogård någonsin... det känns verkligen fridfullt där.
Och jättefin dekoration du gjort...

2007-11-01 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback