Förstående MC-hustru

Vilken härlig fredag. På morgonen på jobbet fick jag frågan om jag skulle med på bion på eftermiddagen. -Vilken bio? Jo, tydligen ordnar några bio för oss som vi får se på arbetstid. Klart jag följde med! På förmiddagen hann jag få iväg det där jobbiga som har legat på skrivbordet länge. Så skönt att få iväg det, äntligen. En befrielse. Nu kan helgen börja!

Efter lunchen gick vi iväg till bion. Vi fick se Caramel. En libanesisk film och några kvinnor på en skönhetssalong. Den var jättefin! Det var egentligen inte den filmen som skulle ha visats men "vår" film hade kommit bort påvägen från Göteborg så vi fick se Caramel istället. Efter filmen var det ingen som klagade!

Efter filmen kom vi åter ut i solskenet. Jag tog med den nya tjejen som började i måndags till Universitetsaulan som hon ville se. Sedan gick vi och satte oss på ett café med uteservering på en mysig innergård och drack cafe latte. Sen tog vi en vända på stan. Det blev ett par skor och en kjol på rea för min del.

Maken meddelade att reservdelarna till hans MC hade kommit... Så som den förstående MC-frun jag är sa jag
-Köp vin när du är och hämtar ut paketet så fixar jag mat. Var hemma till 21.

När jag kom hem vid halv 7 visar det sig att den jävla motorcykeln inte vill starta. Säga vad man vill om motorcyklar i övrigt men när den väl finns i "familjen" så föredrar jag att den fungerar än att ha en grinig man hemma.

Nu sitter jag med popcorn och en GT. Maken är och hämtar nån batteriladdare nånstans. Jag bryr mig inte. Jag sitter och myser ;)

Kommentarer
Postat av: Malin,markus,och carlos

Hallu! Tänkte bara tacka för blommorna! De är verkligen vackra och doftar gott med!Man borde unna sig blommor ofta egentligen :) När jag frågade Markus om de inte är fina så sa han Mmm-mm, och det är ju det högsta betyget han kan ge blommor (och annat utan stickkontakt);) Hoppas D får fart på MC´n snart!

Postat av: Maria

Vilken lyxig fredag när ni fick se bio på arbetstid! Ofta är det ju de där oväntade kanske lite "smala" filmerna som kan vara riktiga guldkorn!

2008-04-18 @ 22:15:31
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback