Sina a long

Imorgon ska jag och kompis Ma på singa a long bio! Det ska bli så roligt. Vad ska vi se?
så klart:

image1125

Vi ska ses i den temporära Sound of Music-baren en timme före filmen börjar.

Efter filmen blir det hem till mig för middag. Kära Ma ska sova över också. Det blir alltid extra mysigt när man kan sitta upp med ett glas vin hur länge som helst och sen får äta frukost tillsammans.

Vad ska jag bjuda på? Det har jag funderat mycket på. Jag har 1,8 mil hem från stan. Jag cyklar. Det brukar kännas ganska långt påvägen hem. Idag funderade jag på lördagens meny och hux flux var jag hemma. (Det är vid sådana tillfällen man börjar fundera över sitt yrkesval)

Fördrink: gin, lime och mousserande vin
(jag kommer inte ihåg vad drinken kallas men jag har lärt mig den via Fab5 och den är jättegod)

Förrätt: Musselsoppa
till serveras mousserande vin (det som är kvar) och ett vitlöksbröd

Huvudrätt: Sallad med parmaskinka, parmesanost m.m.
till ett riktigt gott rödvin

Efterrätt: Chokladmousse (
gjord på avokado men berätta inte nåt!)
till kaffe och avec

Låter det lovande? Har jag glömt något för en mysig och lyxig tjejmiddag?

Kommentarer
Postat av: Soffy

Mums, va gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback