Det fortsätter fortfarande...

Igår började kära D röja i vårt förråd eftersom han tyckte att det var alldeles för mycket saker där. Vilken ängel! Det innebar också att jag fick ta ställning till en mängd saker, om dets kulle slängas, sparas, flyttas på osv. Sist men inte minst kom han med en brevkorg full med papper.

Det har varit min ångesthög. Ni vet, en sån där hög med papper som man inte riktigt vet vad det är i. Och kanske är det något jobbigt... något man borde tagit hand om för länge sen... eller något jobbigt som måste göras... Den har legat där orörd allt för länge och ju längre tiden går desto jobbigare blir det att ta tag i den...

MEN NU skulle det göras!

Det var underbart. Vilken befrielse! Speciellt som det inte var något jobbigt i högen. Det var bara att slänga det mesta :) Haha! Där fick jag.

Sen i farten tog jag tag i skrivbordshutchen och slängde massa papper där också!

Vad skönt det är att slänga, att rensa!

och allt för att slippa plugga...

Idag har jag varit och tränat. Nu kaffe och poesi!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Befrielse!!! Och dagens avslutning med poesi & kaffe lät absolut helrätt!
Glöm inte ranunklar till din nya vas! ;-)

Postat av: Soffy

Det är verkligen skönt att rensa! Jag känner mig friare efteråt, som om man kan andas bättre! ( Feng Shui?)

2008-02-08 @ 07:05:07
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: mrspitepalt

Det är så härligt att rensa. Man känner sig alldeles duktig och fri. När vi flyttar till sommaren har vi sagt att vi ska rensa ut vårt förråd ordentligt. FAst när jag skulle tjuvstarta förra veckan skulle Palten spara varenda bok från hans utbildning. Karln läste ju i typ sex år! Vad ska han med alla dem till?!

2008-02-08 @ 08:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback