Lite uppdatering från livet

Idag har jag varit på jobbintervju och det gick tydligen bra eftersom de ringde redan några timmar senare och frågade om jag kunde test-jobba på måndag!

Annars har jag varit trött idag. Och kall. Jag saknar min vän M som åkte hem i går eftermiddag. Vi ses alltför sällan.

Ikväll ska jag äta middag på nation med en vän och det ska bli jättetrevligt! Jag ska strax sminka mig och göra mig iordning.

Imorgon blir det en tur till Huvudstaden med Syster och ev systerdotter. Det ska bli riktigt kul.

Just det, jag har slutat på litteraturvetenskapen, jag orkar inte plugga mer! Jag känner mig klar.

I fredags bokade jag in mig på en helgkurs i ashtangayoga. Det har jag velat jättelänge men nu äntligen tog jag tag i saken. Det känns mycket bra!

Det är så skönt att verkligen få ändan ur och göra något istället för att bara gå och prata om det. Det lilla, lilla beslutet att gå en yogakurs påverkade mig faktiskt mycket. Tillexempel att hoppa av kursen fast jag inte har något jobb eller annan inkomst. Det kanske inte låter så smart, men det är otroligt skönt. Är det för sent att revoltera när man är 25?


image1035
bild: reskoll

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad härligt att det gick bra med intervjuen! Kram Sandra

Postat av: Västmanländska i skåne

Vad spännande med jobbet - lycka till!
Jag tycker det är modig av dig att hoppa av kursen om du känner att det inte var rätt.

2008-02-21 @ 11:07:43
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Grattis till jobbet :)

2008-02-21 @ 12:31:42
URL: http://odlingspyssel.blogg.se
Postat av: Maria

Det låter klokt att du inte bara fortsätter på en påbörjad "stig" utan att du känner efter vad du vill och styr åt ett ev annat håll. Sedan får man se vart alla stigar leder!

2008-02-21 @ 17:14:48
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Soffy

Det är aldrig för sent, lita på mig ;) Jag kände precis tvärtom nu när jag kom tillbaka till univ. - åh, nu är jag här igen! Stort lycka till med jobbet!

2008-02-21 @ 19:31:23
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: kajsa

å vad kul! lycka till idag då!

jag har också fått jobba! syr och står i tygaffär, härligt! men är inte säker på hur mkt jobb de har....

angående plugget verkar det mkt förnuftigt att sluta. konstigt att liksom börja plugga direkt efter examen.

nä, nu vill jack leka. han ser sur ut och har tråkigt.

2008-02-25 @ 12:45:13
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback