En ny kurs, nya kursare

Att komma in i salen för litterturvetenskap A var exakt som man kunde tänka sig!
Nästan skrattretande... Tjejer med stora sjalar, långhåriga killar med skägg och manchesterkavaj och en lärare tagen direkt från Döda poterssällskap eller någon annan film med helst en brittisk litteraturprofessor. Fantastiskt!

Det är nästan som att jag funderar på att alltid klä mig i mina sportigaste kläder jämt och alltid ha med mig träningsväskan bara för att revoltera ;) Fast idag hade jag en klänning på mig och smälte in hyfsat bra.De flesta verkar "djupa" och intresserar sig även för konst och annan finkultur. Inget fel i det! Så länge de inte anser att mina andra intressen är idioti. Jag får väl visa dem att det går att vara både sportig och smart samt huslig och kulturell på en gång! Det brukar dölja sig så mycket under varje persons  yta och även under stora sjalar och skägg så det ska nog inte var något broblem ;)

Vi börjar med att läsa dikter. Till på onsdag ska vi, som gruppuppgift, fritt tolka en dikt av Gunnar Ekelöf. Jag tycker att den är rätt trist men de andra verkar gilla den. Denna vecka ska vi även läsa Doktor Glas, en novell av Victoria Benedictsson och Fadren. Det blir lajbans! Det ska verkligen bli kul det här!

Kommentarer
Postat av: mrspitepalt

Läser du i Uppsala? I såna fall har jag säkert haft den läraren du har? Jag har läst två år på litt.vet. Det är ju ganska många kufar där.

2008-01-21 @ 15:51:32
Postat av: Soffy

Kul att du är tillbaka - grattis igen! Fint kort på dig!

Jag ska också börja plugga igen på tor, men bara 15 poäng, kursen heter "Berättelser & berättande"...Nu känns det som om jag redan skrivit det här en gång...Är det så får du bortse...Snurrisnurr- eller dement...

Postat av: Västmanländska i Skåne

Hi, hi - tänkt så bekant beskrivningen av dina kursare känns. Jag började iofs läsa litt. vet. i Örebro och där var det lite mer blandade typer, men här i Lund är det precis så som du beskriver + ett antal mycket arga militanta feminister.

2008-01-23 @ 09:35:25
URL: http://ulejbro.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback