Från tv- till vardagsrum

Nu är teven slängd!
Och radiotjänst har jag ringt. Det känns rätt konstigt.

Vi är familjen utan vare sig microvågsung eller teve. Det du!

image957

Men nu när teven är borta. Vad gör vi då med tevebänken och varför ska soffan stå som den gör?
Nu funderar vi på att möblera om hela vardagsrummet. Vi har alltid hatat att vi har möblerat efter teven men endå gjort det eftersom det oftast inte går på något annat sätt. Nu har vi ju möjligheten att verkligen möblera ett vardagsrum och inte ett tv-rum.

Några förslag?

Nu ska jag ta ett bad och sedan ska vi ha lite högläsning. Hihi, det låter som vi lever på 1800-talet. Dock känns det väldigt stressfritt och bra.

Andra lektionsdagen på kursen. Underbart! Det känns som att jag är med i en bokcirkel där alla verkligen har läst boken.

Kommentarer
Postat av: Michael

Det löser ni ska du se

Postat av: Marikapå Odlingspyssel

Wow ingen TV! Det du, det är häftigt :) Hoppas att du trivs med litteraturvetenskapen, det är världens roligaste ämne att läsa :)

2008-01-23 @ 22:53:02
URL: http://odlingspyssel.blogg.se
Postat av: Ylva

Var inte du alldeles TV-galen? Vad hände?

2008-01-24 @ 14:48:04
Postat av: kajsa

jag lever utan tv sen länge och det är riktigt skönt. däretmot kollar jag på laptopen, men då har jag valt själv vad jag ska kolla på, inte bara valt det minst dåliga av det som visas...

2008-01-27 @ 18:48:38
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback