Litteratur och teater

Ja, nu är uppsatsen klar!

Stort grattis till mig!!

I fredags firade jag detta genom att träffa en (fd)vän för fika på stan. Vi har inte sett varandra på fyra år med trevligt nog kändes det som att det inte hade någon tid alls.

Innan fikat hade jag tagit en sväng in på LundeQ för att köpa en kalender för det nya året. Då bara råkade jag köpa fyra pocketböcker (herregud vad de tjänar på att sälja "fyra för tre"). Det tyckte jag att jag var värd! Nu när jag inte behöver läsa kurslitteratur längre har jag blivit så otroligt sugen på att läsa för min egen skull igen.  Jag bara längtar efter att få läsa, läsa, läsa. Jag har ju tre och ett halvt års läsning att ta igen!

image935

Bitterfittan kom med hem efter ett tips från
Västmanländskan. Min vän upplyste mig om att den går på stadsteatern så nu har hon bokat biljetter till på torsdag åt oss. Jag blir ju riktigt kulturell på kuppen!

Känner mig glad och tillfreds. Opponering, javisst, det är ju inte så roligt och säkert får jag några kompletteringar. Men i stort sätt är jag klart. Den 18:e är det dags för examen och det känns otroligt bra!

Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne

Stort grattis till den inlämnade uppsatsen! Andas nu ut och njut¨.

Postat av: Soffy

Ett stort grattis!!! Jag vet hur SKÖNT det är, tro mig! Och jag vet hur underbart det är att få läsa något annat. HURRA HURRA HURRA

2008-01-06 @ 19:12:48
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: mrspitepalt

Grattis! Vad skönt att vara färdig. Det är verkligen en sån sak som ger en sån enorm frihetskänsla. Lämna in uppsatser och vara klar med tentor.

2008-01-06 @ 20:16:56
Postat av: kajsa

Ååå grattis!! Jag vet känslan, man bara väger flera kilo mindre och kan andas lättere, och sen så blir det så tomt, men en slags mysig tomhet.

jag lånar gärna bitterfittan av dig sen när du läst ut den, har tänkt så att läsa den, det är ju typ mig den handlar om har jag förstått. på bibblan är det sjuukt lång kö på att få låna den. och teatern vilket bra tips, ska kolla in det nu!!

puss på dig!

2008-01-07 @ 14:46:43
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se
Postat av: Elise

Grattis, gud vad skönt att ha den klar! :)

2008-01-07 @ 21:51:25
Postat av: Ica

GRATTIS!
Skönt att du blivit klar, hoppas att du känner dig nöjd, både med dig själv och uppsatsen :-)

Hoppas även att din lediga dag har varit skön!

2008-01-07 @ 22:50:45
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/julfritt
Postat av: Purple

Låter härligt, boken på bilden är jättebra även om den är något bitter. Hoppas du får njuta lite nu!

2008-01-16 @ 10:59:43
URL: http://purplearea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback