Tamarind

Jag är lite seg, alla andra har säkert har säkert haft tamarind hemma i skåpet hur länge som helst. Men inte jag.

Nu i och med den Thailändska kokboken har det hittat hem hit och ojojoj, vilken bra smak i grytan det ger!

image922

Det är den bruna smeten inne i kapseln som äts. När jag läser om den står det att den kan ersättas av lime. Och visst, den är ju sur men jag tycker inte att den helt liknar lime i smaken. Väl värt att pröva om du som jag är lite seg...

Vi åt en gryta med nökött, kalvfond, potatis och lök som var smaksatt med kanel, tamarind och nejlikor. Lite mer var det säkert i (det var inte jag som lagade maten). Det var supergott!


Kommentarer
Postat av: Soffy

Du har fått en utmärkelse - titta in i min hörna!

2008-01-02 @ 21:17:16
Postat av: Fru B

Härlig blogg, glad att jag hittade hit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback