Tevelös och framtidsångest

Vår teve har gått sönder. Vi sörjer den inte. Vi tänker inte köpa någon ny. Kanske i framtiden om vi hittar någon billig, kanske på blocket eller så men till en början med ska vi vara tevefria. Skönt!

Jag letar jobb och har framtidsångest. Det jag vill göra finns det knappt någon chans att få jobb inom. Det är svårt att få de jobb som finns och de flesta är jag ju inte alls sugen på just nu. Men man har ju inte så mycket val. Så har jag börjat fundera på att doktorera och i så fall måste jag ta en master och i så fall behöver jag de studiemedelsveckor jag har kvar och måste hoppa av kursen jag har börjat läsa nu... Jag har faktiskt ångest. Jag hatar att ha ångest.

Men jag har ju faktiskt läst till socionom så något har man väl lärt sig? Jag ska i alla fall inte bara sitta här och begrunda mitt öde... jag ska gå till studievägledaren på torsdag och tills dess har jag sökt igenom hela platsbanken och pluggat duktigt i det jag gör nu.

Nu ska jag äta frukost och bege mig iväg till grupparbete med Ekerlöf-dikten.

image949

Vet någon förresten vad som ligger i namnet/begreppet Fatumeh?
Sagan om Fatumeh
Till Fatumeh?
Betyder det visheten? Varifrån kommer det? Islam? Jag har försökt googla på det men inte riktigt hittat det jag söker.

Kommentarer
Postat av: Marikapå Odlingspyssel

Att doktorera är inget jag rekomenderar. Jag jobbar 60 timmar i veckan för en skitlön på socialhögskolan. Satsa istället på ett jobb med arbetstider och lite bättre lön :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback