Vem ger mig en paus?

Igår var jag och syster på Antik- och symässan som var i stan. Det var mysigt att strosa runt tillsammans och kolla på prytlar, dricka kaffe och äta korv. Ingenting fick med oss hem. Duktigt va?!

Lördagen sovs bort. Jag är mentalt totalt utkörd.

Snart ska jag gå iväg och analysera Strindberg vilket känns lite övermäktigt just nu. Jag vill ha en time out. Jag skulle vilja/behöva resa bort! Fast det skull mest vara en flykt. Vi har förut pratat om att det bästa är om man kan resa till någonting istället för från. Men nu vill jag bara resa från någonting. Jag går och väntar på att någon ska ge mig den här time outen
- Varsågod Evasleva. Ta några veckor ledigt. Jag betalar hyran och fixar allt som kommer upp.

Nä, det är ju trist sånt här men man måste stå för det själv och det har jag inte riktigt mod att göra.

Nu dags för gröt.

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Strindberg kan göra vem som helst trött :) Om du tar med att han: 1 har en yngre och en äldre sida (dvs mer och mer bitter där han i perioder avskyr den makt i äktenskapet kvinnor har men aldrig problematiserar VARFÖR kvinnan har makten över barnen) 2. är hämdlysten, han brukade säga till sina ovänner att de skulle synas i hans nästa pjäs, 3. älskade sina barn passionerat, trots att han lämnade ett till en änglamakerska.... så är du i hamn :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback