Dagen efter

Igår firade vi. Idag har jag ont i huvudet!

image1092

Improviserad champagnekylare av en bunke med vatten och isbitar. Funkade utmärkt.

I onsdags blev jag uppringd av en person som hade sett min ansökan till ett jobb jag sökt. Det jobbet hade jag inte fått men hon undrade om jag var intresserad av en annan tjänst. Javisst! Jag hade ju just varit på det andra stället och inte fått några besked.

I fredags var jag på intervju. På morgonen sa jag till D
- Det kanske blir champagne i kväll då.
- Nä, sa han, det tar vi när du fått jobbet, de bestämmer sig ju inte idag. 
Men de bestämde sig på en gång. Nu ska de bara kolla mina referenser och så blir det löneförhandling på måndag. På tisdag börjar jag :)

På kvällen firade vi med champagne medan vi lagade mat och åt laxpaté med en sås gjord på kesella, lätt majonäs och vitlök. Hur gott som helst! Sedan åt vi hemmagjorda köttfärsbiffar kryddade med oliver och soltorkade tomater. Och vitlök så klart! Till serverades samma sås som till förrätten och klyftpotatis. Till ett supergott rödvin.

Jag är så otroligt glad över det här jobbet!

Kommentarer
Postat av: Lotta

grattis igen! mysigt med champagne! vad är det för spännande jobb du fått? kul med "snabba puckar" :-)

Postat av: Elise

GRATTIS!!! Vad är det för jobb? :)

2008-03-15 @ 22:50:29
Postat av: Anna

Hej! Javisst burkar kan man aldrig få för mycket av. Kul med nytt jobb.. Grattis!

2008-03-16 @ 17:33:25
URL: http://pinata.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh grattis så roligt att höra!

2008-03-16 @ 18:28:04
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Soffy

Så rolig för dig!!! Och så mkt god mat ni åt, drack gott ser jag också att ni gjorde! ETT STORT GRATTIS! Kram!

2008-03-16 @ 19:52:58
URL: http://tillsoffy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback