Kolla kor

Idag tog vi med D's små syskonbarn för att kolla på kor. Idag var det bonden nära oss som släppte ut sina kor på bete. Inte det mysigaste och soligaste dagen direkt...

Men kor såg vi!

Små kalvar kollade vi på
kalvar

Stora kossor kunde man se genom fönstret

kor

På mjölkbilen fanns ännu fler kor att se på
mjölkbil

Bonden bjöd på jättestora bullar och mjölk i väntan på att se kor. Barnens snälla mamma hade stoppat ner en termos kaffe till mig.
fika

Mjölk ger... mjölmustasch

mjölk

Och sen släpptes korna ut!
kor

Efter ungefär 30 sekunder tyckte barnen att de  hade sett tillräckligt mycket kor och ville leka istället. Vi hade försökt hålla dem varma genom hålla i deras händer och torrsimma med armarna. Det var riktigt populärt och vi upptäckte snart hur fler och fler föräldrar runt oss börja ta till samma knep för att hålla sina barn från att bli nedkylda i regnet.

Ganska snart gick vi till bilen och fick upp värmen med både bilmotor, lek och sång.

Kommentarer
Postat av: Sara

Min fabror är mjölkbonde och har en av de största gårdarna i Dalarna =)) riktigt skoj och åka till honom och se alla klumpiga kor bli helt tokiga..

Postat av: Elise

Åh, vilken gård var det som hade kosläpp? :D

2008-05-18 @ 14:54:11
Postat av: maria

Aa :) Åh vilka söta bilder !

2008-05-18 @ 17:39:05
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: Soffy

Vilken härlig dag tycker jag som älskar kor! Och fin mustasch, men jag gissar att du glömde ett k ;)

2008-05-18 @ 19:43:55
URL: http://tillsoffy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback