Snart min!

Jag har ju varit på gång att köpa en kamera ett tag. Jag har velat ha en bra systemkamera jättelänge men inte tyckt mig ha råd. Nu när jag fick min första lön var tanken att jag skulle slänga mig ut och köpa en det första jag gjorde.

Jag tycker det säger en hel del om min arbetssituation att jag faktiskt inte haft ork. Jag har inte orkat sätta mig ner och jämföra olika kameror och åka till affärer för att känna och pilla på dem. Det har känts helt övermäktigt. Fast det är något som jag verkligen vill!

Hur som helst. I helgen blev det av. Jag surfade och spejade på nätet, läste recensioner och jämförde priser. Vad skulle jag satsa på?

kamera

Efter ett besök på PC City blev jag inte mycket klokare då jag fick "hjälp" av en tjej som inte visste någonting om kameror.

Sen blev det OnOff där jag åter igen fick träffa den extremt jobbiga försäljaren som vi köpte dammsugare av. De hade inte batterier i sina kameror så det var ju helt värdelöst. Hur skulle man då ha en aning om hur de känns? Jobbiga försäljaren tyckte dessutom att jag skulle ha varit där dagen innan då Nikon var på plats och demonstrerade sina kameror. Som om det hade hjälpt mig att jämföra?!?! Nä, usch, så länge han jobbar där vill jag aldrig tillbaka.

Sist åkte vi till Elgiganten. Där fick jag hjälp av en lågmäld säljare som var så bra! Vi älskade honom! Han jämförde kamerorna utan att lägga egna värderingar. Sa, bara när jag frågade honom, vad han själv tyckte. Han var jättekunnig och visste dessutom vad både proffs och nybörjare tyckte om de olika kamerorna.


Så en Sony DSLR A200 W ska bli min! Den är alldeles för dyr och det ingår ett objektiv som jag kanske ändå inte skulle behöva den första tiden... men jag är kär!

Tänk vad bra den skulle passa i en sån här också:


kameraväska

Men nu har jag nog köpstop fram till jul tror jag ;)

Att släpa med sig ett extra teleobjektiv på fjällvandringen är ju frågan om... men jag kanske kan få hjälp att bära?
Det var ju faktiskt på vår fjällvandring 2006 som jag började fota växter, fick ett störra intresse för fotografering än bara festbilder och sen dess jag velat ha en ny kamera.

image1152

Maken luftar fötterna i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!Så roligt med en ny kamera!!
Jag önskar mig också en system-digitalkamera. Men den lilla kompakta jag har nu tar ändå ganska bra bilder och är snabb, så den har jag nog så länge den håller....

Postat av: Magda

Ja va kul med nya prylar, och vad fin din sida har blivit!

2008-05-20 @ 09:24:53
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: jessica

Ja jag är kär i Nikon..så det blir en sådan så fort plånbokoen medger det :)))Det är såå kul att ta kort!

Ha det bra!

2008-05-20 @ 11:38:36
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Soffy

Grattis till köpet, det blir nog jättebra! Själv är jag kär i min lilla kompakta kamera som jag kan ha i byxfickan, men ändå ta bra närbilder med. Det enda jag kan sakna är om jag ska ta på avstånd.

2008-05-20 @ 12:42:54
Postat av: Elise

Tackar tackar! Åh, var ni i Svista? Där bor ju en av mina komipsar, hennes kille jobbar på gården. Såg du nån blond lång tjej med en bordercollie så var det hon. ;)

Åhh, fiiin kamera, jag vill också ha en systemkamera!

2008-05-20 @ 18:45:18
Postat av: Esile

föresten, media markt har inte kommit till Uppsala än? Där har de ju visningsex på nästan alla varor, så då får du provfota med kameran och prova de olika funktionerna. Verkar himla bra!

2008-05-20 @ 18:46:58
Postat av: Sofie

Vad kul! Alltid roligt med en bra kamera :) En bra investering när man gillar att fota!

Underbar bild längst ner! :)
Kram, Sofie

2008-05-20 @ 23:49:20
URL: http://syssla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback