Tårar

Idag fick jag en läkartid för huvudvärken och jag gick dit. Jag berättade hur läget var och hur landet låg. Det var en ung läkare och visst lyssnade hon. Men jag tror inte att jag berättade allt...

Så har det varit förut i mitt liv. När jag tror att jag skriker hör andra det som viskningar.

Läkarbesöket kändes totalt meningslöst. Jag blev tillsagd att röra på mig, träna, försöka slappna av, dricka lite alkohol, äta bra och inte röka. Nähä? Okey, men jag håller mig redan till rekomendationerna och det hjälper ju uppenbarligen inte.

När jag kom ut från vårdcentralen ut i solen började jag gråta. Sen grät jag i 45 minuter utan hejd.

När tårarna torkat något ringde jag min gruppledare och berättade hur det var och varför jag inte kom till vårt möte på eftermiddagen. Hon sa att det var okey att vara hemma imorgon och att jag skulle fundera på vad vi kan göra åt det.

Just nu ska jag bara jobba på att inte se detta som ett stort, jävla, personligt nederlag. Vara hemma på grund av stress efter två månader på sitt första riktiga jobb!

Snäll kollega ringde och undrade hur det var eftersom jag inte kom tillbaka. Hon sa till mig:

Ingen kommer tacka dig för att du kommer hit och sliter. Lite på mig. Jag vet!
Stanna hemma och ta hand om dig. Ingenting är värt din hälsa.

Läkarens råd var i och för sig bra... Men riktade till en person som inte redan funderar mycket på sitt liv, de val vi gör, motivation, hälsa och framtiden. "Du kanske borde söka dig till ett annat jobb" Nähä? "Du borde fundera på vad som är viktigt och hur du vill att ditt liv ska se ut."


Nu ska jag sätta mig i solen och förska klura ut hur jag ska kunna byta jobb i sommartider samtidigt som mitt 6-månaders vikarat löper. Och hur jag ska ha råd att stanna hemma. Läkaren kanske har någon bra idé?


Kommentarer
Postat av: camilla

Det är så härligt med solnen:).
Kolla gärna in mina sommriga bilder på bloggen :)

Postat av: Ylva

Hon borde ha sagt läs "Mandelträdet i din trädgård". Jag tror du skulle gilla den.

2008-05-28 @ 01:47:49
Postat av: Soffy

Fy, jag vet hur det är med huvudvärk. Har både haft problem med migrän och spänningshuvudvärk. När jag började plugga till lärare så hade jag h-värk i många veckor i sträck. Inget hjälpte. Då gick jag till en kiropraktor och det hjälpte. Han visade mig ett par övningar som man kan göra själv, nu när jag känner att jag får ont (min värk kommer från nacke och axlar) så gör jag dem och det släpper oftast. Nu kan jag ju inte visa dig...Men en enkel är att ta ett REJÄLT grepp med handen och knåda/trycka så hårt man kan på axeln. Det gör fruktansvärt ont, och värken känns ända upp i tinningarna. Men det hjälper!
Annars kanske zonterapi/akupunktur vore nåt?
~♥~Styrkekramar~♥~

2008-05-28 @ 10:59:16
URL: http://tillsoffy.blogspot,com
Postat av: Carlos o co

Hejsan! verkar som din arbetskamrat är klok, håller med henne helt! Hälsan först, det är ju en ganska tydlig situation du sitter i iallafall: Du började på nya jobbet och 2 månader senare mår du dåligt- så du vet ju vad det beror på menar jag. ( försöker se det positiva :)) Det jag vet av egen erfarenhet
att när sådanna här tunga perioder kommer så blir det lätt att man slutar träna, sitter hemma och äter mer och sämre mat och mer alkohol-och då mår man ju ännu sämre! så försök undvik att hammna i den nergående spiralen(a la malin)och fortsätt med ditt duktiga hälsotänk . Kan du söka jobb i något annat fält ett tag kanske? det är alltid tungt att ta hand om andra i en svår situation när man inte är på topp själv. Ett mer kreativt jobb ett tag
kanske...? Du skulle vara grym som festfixare eller bröllopsplanerare!!!Jag skulle anställa dig direkt!!! Eller jobba ett tag på konditori eller med homestageing kanske? Det är ju inte för alltid du lämmnar "din bana" utan bara tills du mår bättre och känner dig stark :) Vi hörs snart och ta hand om dig
Kramar

2008-05-28 @ 15:56:49
URL: http://www.carlos.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback