Det lilla som gör det

Maken ringer och ger mig jobb... jag som endå är hemma och inte har något för mig...

Jaja, ett telefonsamtal till försäkringsbolaget kan jag väl ringa då.
I telefonen möts jag av en förtjusande dam som glatt pladdrar på om hur konstigt det måste kännas att flytta till den lilla staden, vad roligt att vi fått jobb, och - Jag bjudar på den dubbla försäkringen. Det är ju snart jul.

Vi kommer ju att ha dubbla lägenheter i en dryg månad och därmed dubbla försäkringar. Nu slipper vi i alla fall den kostnaden och dessutom är det billigare med försäkring i lilla staden än den stora trots en större lägenhet.

Vad glad man kan bli för det lilla när man är hemma och har tråkigt.



Det är vinter på min balkong men själv är jag instängd.

Kommentarer
Postat av: Soffy

Så tråkigt att du är sjuk, då piggar såna små saker som det samtalet upp! Från början hade vi kaffekoppar i färgen hav+ vita assietter. Sen till bröllopet önskade vi oss mattallrikar i Is, mindre tallrikar i Äng och sockerskålar i blandade färger (vi har de till glass & annat, det var många som undrade varför vi önskade oss så många sockerskålar...) Sen dök vi på en rejäl utförsäljning av djupa tallrikar i färgen Sand, så nu har vi den också! Favoriten är de Is & Snö, men de passar ju så fint att blanda! Och så passar ju alla mönstrade servetter eftersom servisen är så enkel!

Stor krya på dig-kram!

Postat av: Västmanländskan

Men vilken fin bild!

2008-11-26 @ 22:31:29
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback