Vardagsrumsfunderingar

Jag och D har tidigare pratat om att istället för att vardagsrummet ska centrera kring en teve (som vi nu mer inte har) ska vi ha ett stort bord. Ett bord att pyssla vid, att ha middar kring och arbeta. Det kommer bli en myshörna också men vi funderar nu på att återta denna idé med bordet som central punkt.

Bilder på stora vardagsrumsbord har jag inte hittat. Men vi funderar över färger också... Idag har vi ljusa väggar men D vill ha mörkare färger. Kanske grå eller blå?

(Sista bilden fick vara med för att jag gärna vill ha ett liknande soffbord)






Boråstapeter
Duro

Vi har hittat en intressant tapet från Eco men där får ni kolla själva om ni vill se. Det är den första tapeten om man kollar på "Eco Wall". D fastnade för den direkt och på mig har den växt efter hand. Vi ska nog kombinera den med målade väggar där vi plockar upp ett par av färgerna från tapeten. Två väggar ska nog få en färg och en kortsida i rummet en annan för att markera där det stora bordet ska stå.

Kommentarer
Postat av: kajsa

vi köper alla tapeter i en tapetaffär i gent. där kostar de mellan 3 och 14 euro rullen! de har flera hus fulla med rullar och har en massa sparat från 50-talet och framåt! världens guldgruva när det gäller tapeter. det är värt resan dit. då de är så billiga brukar jag köpa som presentpapper också.

Postat av: Lena

Spännande och visst är det trist att möblera efter teve. Vi håller på att renovera vårt vardagsrum och då blir det ett utan TV. Har fått plats med ett annat tv-rum så det blir nog trevlig.



Att ha matsalsbord eller ej tycker jag beror på hur mycket yta man har och hur köket ser ut. Det är iaf trevligt att kunna duka fint utan att man sitter precis intill disken :) Lycka till!

2008-11-19 @ 13:29:16
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja det är ju trevligt att slippa plocka bort allt för att maten ska fram :)

2008-11-19 @ 15:16:49
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Susanna

Ooo.. de två översta tapeterna var ju enormfina!

2008-11-20 @ 08:46:18
URL: http://cuddly.blogg.se/
Postat av: Ylva

Det var visst eco Y.T.A 4737 som är min vuxentapet. Den är kanske inte så skoj, men fin. Kram

2008-11-20 @ 09:40:21
Postat av: Anna

Tack!=) Jag har använt mig av frostad glaslack, finns att köpa på hobbyaffärer. Det är verkligen busenkelt att använda!

Mvh Anna

2008-11-20 @ 11:12:03
URL: http://pyssel-och-trams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback