Badrumsfunderingar

På kvällarna sitter jag och D ibland och funderar på vår nya lägenhet. Hur ska vi ha det? Vilka färger? Vilka golv? Ska vi sats på på en ny soffa? Leta skrivbord på second hand, nytt kakel i badrummet. Ja ni vet... Det är både roligt och lite jobbigt. Det närmar sig ju!

De mest konfliktdrabbade rummen är vardagsrum och badrum.

Vi börjar med badrummet:
Idag är det en ful våtrumstapet och tråkig plastmatta som pryder rummet. Vi tänker oss helkaklat. Eller att måla vissa delar. Rummet är som tvådelat kan man säga. Först kommer man in i en liten del med toalett och handfatt. Sedan kommer en halvvägg där dusch och tvättmaskin finns innanför. Ganska praktiskt faktiskt. Vi ser fram emot en stooor dusch utan trist draperi som är där idag.



bobedre


elle interiör

Vårt blivande badrum är ju inte i närheten av så stora som dessa på bilderna men i alla fall. Både är vi i alla fall inte på att det ska vara rena linjer och enkelt. Maken dras hela tiden till det som är lite för maskulint för mig. - Han är ju man, försvarar svärmor. Men det är ju inte jag! (inte för att jag tror att inredningsstil ligger i könet men det är en annan diskussion). Vi måste i alla fall komma till någon form av kompromiss. Jag vill ha in trä (och lite rosa och gröna grejer) det tror jag skulle mjuka upp det hela.

Vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback