På spåret

Igår bokade vi tågbiljetter och Interrailkort.

På julaftonsmorgon drar vi iväg och stannar slutligen efter några byten i Berlin på kvällen. Där stannar vi fyra nätter för att sedan åka vidare till Prag. Där stannar vi över nyår och åker sedan vidare till Budapest, Wien och Paris. Några fler små avstickare blir det nog också. Ut på den Tjeckiska landsbygden vill vi bland annat.

Det ska bli så roligt. Jag är så sugen på att åka iväg. Det känns så spännande.

Så klart ska vi ha med oss massor av god jul-matsäck på tåget när vi drar iväg så att vi får lite julkänsla. Sen kan vi sitta där på tåget och mysa bland alla stressade julifrar runt oss. Och varsin julklapp ska vi ge varandra men den ska vara billig, liten och kunna utnyttjas under resan.

Det dyraste när man ska tågluffa är resan genom Sverige. Allt som allt (vi har inte bokat tillbakaresan än) kommer själva resandet att kosta 10 000kr för oss båda. Det tycker jag inte är så farligt med tanke på platsbiljetter och antal mil.

Så, D fylle rju 30 år när vi är i Paris. Vad i hela fridens namn ska han få i present?

Kommentarer
Postat av: vendeley

Låter som en alldeles underbar resa!

2008-10-17 @ 18:44:00
Postat av: Sofie

Vilken spännande tid ni har framför er! Jag förstår om ni längtar! Kommer nog bli ett reseminne för livet :) Trevlig helg! Kram, Sofie

Postat av: kajsa

men guuud va kul! vilken bra och underbar idé! om ni har vägarna förbi Gent på väg till Paris finns det alltid gratis boende hos oss där, vi kanske till och med är där själva då. ska fira jul där, nyår vet vi inte än...

2008-10-18 @ 10:06:47
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se/
Postat av: Soffy

Å så roligt det låter! Kan du inte kolla upp om det är någon bra konsert/teater el. dyl. då när han fyller? Inte vet jag hur man bokar sånt, men nån kanske vet?

2008-10-18 @ 11:43:06
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: ida

hej eva!

jag har läst din blogg i smyg ett bra tag men nu träder jag fram ur skuggorna, hej!

jag har ett jättebra tips på en restaurang ni borde prova i prag, de har väldigt god och nyttig mat och det är väldigt trevligt. clear head heter den och det kan vara bra att boka bord, de kvällar vi var där var det fullt. men inget problem att komma dagen innan och göra det.

hälsningar från Ida som delar fina spunkminnen med dig:)

2008-10-18 @ 16:20:18
URL: http://www.textapp.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hejhopp:) Kikar in:)

2008-10-18 @ 16:22:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback