Ultraljud och Bola

Igår klickade jag hem en bolakula. Jag gav bort en sådan till Kajsa när hon väntade Jack och sen dess har jag också velat ha en sådan om jag någon gång skulle bli gravid.


bild: mamastore.se

I onsdags eftermiddag var på Ultraljud. Det var jätteroligt. Vi trodde att det skulle vara ganska kliniskt, barnmorskorna måste ju ha gjort det där tusen gånger. Hur kul kan det vara? Men barnmorskan vi hade verkade tycka att det var genuint roligt. Hon berättade hela tiden vad hon såg och vad hon letade efter. Vårt barn är friskt på alla de sätt (som man kan se) och väldigt, väldigt livlig (kan det bero på att jag druckit kaffe innan?) Moderkakan ligger dock ivägen för att jag/vi ska kunna känna så mycket än.
Efteråt firade vi med glass i vårsolen och en burgare på studentnation.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker att sådana där Bola-smycken är väldigt vackra! Om jag var gravid så skulle jag också skaffa ett sådant smycke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback