Åh jag är så uttråkad!

Jag är ensam hemma. D är på nån bana i Karlskrona eller vart det nu var och åker motorcykel. Han åkte vid 05:30 imorse och kommer hem imorgon vid 21. Jag brukar inte ha något emot att vara ensam ibland men jag har varit väldigt mycket själv den här sommaren då jag har jobbat hemifrån. Det är så klart skönt men man saknar daglig kontakt med människor. (Hur kommer det bli att vara hemma i 11månader?)

Nu är jag less på att vara själv. Jag vill ha sällskap! Jag har tråkigt!
Och alla andra jobbar eller pluggar.

Det är fint väder så jag har suttit ute och läst en timme. Men jag tröttnade.
Jag har försökt sy ett kamerafodral men förstod inte de norska instruktionerna så jag gav upp. (kanske du förstår punkt 5?
http://juneaakre.blogspot.com/2008/10/mnster.html Jag känner mig helt dum i huvudet men jag får inte till det! Inte på engelska heller...)
Jag har surfat men får dåligt samvete för att jag inte är ute i solen.

Jag kanske borde ta en promenad... Jag vill ut i skogen men orkar inte ta mig dit själv.

Äh!


Kommentarer
Postat av: Sys

Oj, modigt just nu. Å andra sidan som jobbade min L drygt 50 mil hemifrån när det var dags för den första som kom 10 dagar före beräknat. Vattnet gick och det var bara att ringa honom... Han han hem innan det var dags.

2009-08-20 @ 19:30:54
Postat av: Evasleva

Ringer jag är han hemma på en timme så det känns inte så farligt ur den synpunkten. Och skulle jag be honom, skulle han ju komma hem utan värkar eller vattenavgång. Men han tycker ju att det är så roligt! Och jag är glad, när han är glad :)



om än uttråkad...

2009-08-20 @ 21:21:23
Postat av: Anonym

Men då har du sällskap av en liten guldklimp och med lite tur träffar du trevliga personer i föräldragruppen som du kan fika och gå långa barnvagnspromenader med.

2009-08-21 @ 12:41:53
Postat av: Västmanländskan

Hmm ... det verkar som att du ska sy en slags "dekorsöm" fast på avigan innan du vänder den så att rätsidan kommer utåt. Men jag begriper inte riktigt heller hur ....

Men du reder säkert ut det om det får vila en stund.



Hälsar Västmanländskan

(som också skrev inlägget ovan, men på ett mystiskt sätt blev anonym)



2009-08-21 @ 12:46:57
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Sitter också och funderar på om det inte är en dekorsöm, precis som Västmanländskan skriver. Jag läste den engelska beskrivningen också och blev inte klokare för det. Kanske är det så att man kan hoppa över steg 5 och "bara" sy ihop ändå?

Postat av: Evasleva

Min svorska vän Elise översatte den till svenska också men jag förstod inte då heller. Jag testade två alternativ och inget funkade. Jag har gett upp. Men tack för att ni försöker hjälpa!

2009-08-21 @ 20:32:35
Postat av: Elise

Äsch vad trist, det går inte att improvisera lite? :)



Du får se till att uppdatera bloggen dagligen nu Eva, så vi kan hålla koll på dig. ;)

2009-08-22 @ 12:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback