Dags att packa den där väskan?

Jag har just varit hos barnmorskan. Det var första gången D inte var med, han fick den stora äran att byta bromsskivor på vår bil istället...

Allt är bra. Jag har inte gått upp något i vikt den senaste tiden, blodvärdena är ännu bättre än förra gången och lilla skruttan har fixerat sig.
- Vi får se om vi ses nästa inbokade träff, sa barnmorskan.
Va? Kan det vara så snart? Hon tyckte att vi skulle ställa in oss på beräknat datum men jag har hela tiden för min egen skull tänkt - 2 veckor över tiden!

Men då kanske det i alla fall är dags att packa den där väskan. I säkerhets skull. Sen får jag väl slänga in den under sägen eller nåt så jag inte ser den hela tiden.

Så vad ska man ha med sig?
Soffy, Susanna, Västermanländskan, Mrs Pitepalt: Förutom det där vanliga, är det något ni önskade att ni hade haft med er?

Kommentarer
Postat av: Elise

Jag glömde något så banalt som STRUMPOR! :D (till mig själv altså..). Sen saknade jag något att läsa och knapra på dagen efter förlossningen, när bebis sov och alla besök hade gått hem.



Under förlossningen saknade jag inget alls, förutom mat till den blivande pappan. Själv var jag i en helt egen värld. :)

2009-08-12 @ 14:25:50
Postat av: mrs Pitepalt

Jag hade packat en massa grejer som jag inte använde. Jag gick omkring i sjukhusrocken nästan hela tiden. Men så lämnade jag knappt rummet heller. Bara mös i vår babybubbla. Men jag kan instämma med Elise, något att läsa och tugga på. Kotten och Palten sov som stockar men jag var pigg som bara den.



Under förlossningen tyckte jag det var skönt med hårspänne och snodd så jag slapp ha hår i mitt svettiga ansikte. Det bästa vad dock när Palten försökte sätta upp några hårtestar framme vid luggen med hjälp av en stor hårklämma. Till slut fick han be sköterskan sätta upp dem med en hårnål.

Postat av: Susanna

Jag har fått veta att det är mycket ärftligt hur långt man går övertiden. Så om din mamma gick två veckor övertiden med sin första så är det stor möjlighet att du också gör det. Tipset fick jag under min gravidtid. :)

2009-08-13 @ 17:33:16
URL: http://cuddly.blogg.se/
Postat av: Susanna

PS. stämde jättebra på mig. Mamma hade gått ca en vecka över och det gjorde jag också...

2009-08-13 @ 17:34:19
Postat av: mrs Pitepalt

Jag tog med mig massor av kläder till både mig och Kotten och jag hade som sagt bara rocken på mig och Kotten var i blöja och filt eller låg på oss ända till vi skulle åka hem. Men det är nog jätteolika hur man vill göra. Men innetofflor eller något liknande kanske kan vara bra. Jag fick få i mina ballerinor till duschen, kändes lite mysko.

2009-08-14 @ 20:23:47
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: Soffy

Nja, hade nog allt :) Väskan var välpackad...Men sånt som var mkt bra att ha;tofflor,MJUKT toalettpapper, vetevärmare. (min mamma gick bara ngn dag över tiden med både min bror & mig, och jag gick 16 dgr över. Så det stämmer nog inte?)

2009-08-14 @ 22:58:30
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: Västmanländskan

Oj, vi hade med oss alldeles för mycket - böcker, musik, mat och godis - som inte kom till nytta före och under förlossningen och knappt efter heller. Men godiset var OK att mumsa på efteråt :)

Hårsnodd är mitt tips också. Och något till läpparna t.ex. lypsyl - jag blev jättetorr och sprucken om läpparna av lustgasmasken. Om man vill hålla på rekommendationerna att inte använda parfymerade hud- och hårvårdsprodukter så ta med egna duschgrejor. De på patienthotellet här i stan var förvånande nog inte parfymfria.

2009-08-16 @ 02:28:31
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: My

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-13 @ 04:38:36
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback