Lördag

Vi, det vill säga D, monterar IKEA-möbler. Sedan den dagen då jag borrade egna hål i en möbel eftersom jag tyckte att ritningen inte stämde måste jag hålla mig långt borta... Jag kan få skruva i någon skruv eller hålla ibland. Men där går gränsen. Ritningen kommer jag inte i närheten av.

Idag är en pysseldag. Efter en långfrukost har vi grejat och donat. Jag har satt in bilder i ramar, D har målat klart byrån till hallen. Sedan tog vi en långpromenad i solskenet innan vi kom hem och åt havregryns-pannkakor. Nu grejer vi med badrummet. Det går sådär, vi får se när det blir klart.

Lite senare:
Nu är badrumsmöblerna i alla fall på plats. Lite mer piffning och en skiva till det tvättställsskåp vi har köpt så blir det bättre. Skåpet har ju inget "tak" men vi ska ha den stående fritt.

Nu ligger står en porterstek på spisen och gottar till sig. Ikväll blir det ingen melodifestival eftersom vi inte har teve, men det blir kanske en hyrfilm att se på datorn. Och en banankaka med valnötsglass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback