Vardag

Livet som skolkurator är alltid spännande och överraskande...
I morse utbrast jag till maken - I dag har jag nästan ingenting planerat! Vad skönt. Nu hinner jag jobba undan.
Det tog ca 40 minuter på jobbet innan min dag var helt fullplanerad.

Dagen har bestått av anti-mobbningsgrupp, EHT-möte (ElevHälsoTeam), ett par enskilda samtal, samtal med biträdande rektor och rektor om enskilda elever, en anmälan till socialtjänsten, planering av tjejgrupp med SYV och skolsköterska samt återgivning av två psykologutredningar.

I går åkte taklister i halva vardagsrumstaket upp. Idag går vi och tränar istället. Det får vänta! Vardagsrummet börjar bli ett rum men än så länge liknar det ett IKEA-helvete. Alla möbler och mattan är därifrån! Nu, när det inte är uppblandat med arvegods, second hand och alla små personliga pinaler och fotografier ser det hemskt ut. Jag hatar IKEA-hem och nu är mitt ett :( Men det blir bättre.

Vad hemsk Expedit var att montera förresten (säger tjejen som borrat egna hål i IKEA-möbler eftersom hon inte tyckte ritningen stämde).


Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Jaaa! Herre gud, Expedit borde ha klisterremsor, jag har aldrig monterat en värre Ikeamöbel. Bra blev det inte heller, den står och lutar i hallen och ger mig dåligt samvete varje dag. Vår hålls förresten upp av en lång skruvmejsel i ett av hålen....do i need to say more?

Postat av: Marika på Odlingspyssel

Jaaa! Herre gud, Expedit borde ha klisterremsor, jag har aldrig monterat en värre Ikeamöbel. Bra blev det inte heller, den står och lutar i hallen och ger mig dåligt samvete varje dag. Vår hålls förresten upp av en lång skruvmejsel i ett av hålen....do i need to say more?

2009-02-04 @ 21:25:16
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/
Postat av: Ylva

Tog ni sånna taklister i frigolit?

2009-02-06 @ 19:57:59
Postat av: Evasleva

Nej, taklisterna är i trä.

2009-02-09 @ 12:45:54
URL: http://evasleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback