En okvinnlig dag?

I sommar ska jag läsa en distanskurs om ungdomars identitetsutveckling. Det ska bli mycket spännande. Jag har just öppnat en av kursböckerna "I en klass för sig" av Fanny Ambjörnsson och möts av citatet

"Söndagar är en okvinnlig dag. Man duschar inte, håret hänger, man rakar inte benen, man går i fula kläder. Det är lite jobbigt att vara kvillig hela tide, man har faktiskt inte alltid lust. Man orkar liksom inte alltid. Ibland vill man få lugn."

Vad mycket vi har att jobba med!


Kommentarer
Postat av: E

Ja, väldigt mycket att jobba med! Fanny Ambjörnsson har skrivit otroligt intressanta böcker. Kan tipsa om hennes bok Queer också, mycket intressant.

Postat av: Elise

Hahah, jag har nog okvinnliga dagar nästan alla mina lediga dagar med andra ord, så där ser jag ut när jag vandrar mellan stallet å huset... ;)



Jag kan till och med gå till jobbet osminkad! Wow! :D

2009-06-10 @ 14:17:58
Postat av: Linda

ååhå den boken e så jävla bra. den läste vi på allmänt utbildningsområde nu sist ;( Barn och ungdomar i samhället.. går fort att läsa den oxså

2009-06-10 @ 17:35:51
URL: http://wkdchick.blogg.se/
Postat av: Marika på Odlingspyssel

I en klass för sig är en jättebra bok. Fanny är dotter till Ronny Ambjörnsson, du vet han som skrivit om manlighet och klassidentitet. En annan bok jag är vrålnyfiken på är Våtmarker av Charlotte Roche. Den ska vara otroligt feministiskt, mänsklig och bitvis äcklig.

2009-06-14 @ 13:32:52
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/
Postat av: Evasleva

Ronny har också skrivit boken Mitt förnamn är Ronny som är jättebra :) Den handlar om hans klassresa.

Jag har hört talas om Våtmarker. Ska kolla upp den när jag har tid!

2009-06-15 @ 13:05:27
URL: http://evasleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback