Elefantrummet

Ett av våra rum går under namnet Elefant-rummet. Det är det skräp- /förvaringsrummet som ska bli arbets/pyssel/barnrum.

Att det heter Elefantrummet startade för länge sedan när jag såg en Elefant på en vägg i en inredningstidning som jag tyckte var så snygg. D tyckte jag var knäpp men jag såg framför mig en stor elefant på väggen i det här rummet. Sen köpte vi glas från IKEA med elefanter på som hade fina färger och ska användas till gem och annat smått. Sen flyttade det in en elefant från Indiska som tydligen ska vara en julprydnad. Men vem bryr sig?

Med tiden har vi båda börjat referera till rummet som elefantrummet och att det ska få bo någon form av elefanter där har varit självklart. D själv började fundera i hur han skulle kunna måla en elefant på väggen...

Jag fick de tre senaste numrena av Hus & Hem och svärmor och på en av ledarsidorna fanns en tapetelefant! Så den har vi kollat in från www.inneonline.se




Tyvärr är elefanterna bara 114 cm höga. Vi hade gärna haft en mycket störra så vi vet inte hur vi kommer att göra. Men visst är de fina? Denna "animal tower" är också underbar!





Om någon elefant ska få flytta hem till oss skulle det nog bli denna.

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Det finns fina elefanter på www.lollopard.se också

2009-04-01 @ 08:35:07
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback