En bra mag-dag

Idag har jag och magen fått lite mysig bekräftelse och komplimanger. Det är trevligt :)

På morgonen kallade rektorn på mig.
- Eva!
- Ja? frågade jag lite tveksamt
- Kom hit! sa han och jag kände mig "kallad till rektorn" så jag gick lite tveksamt dit eftersom jag inte alls kunde gissa vad det handlade om. Då fick jag världens hjärtligaste kram och ett stort GRATTIS. Han tyckte att det var så roligt för min skull och att bäbisar behövs.

På det efterföljande mötet kunde inte psykologen sluta titta på min mage när hon skulle gå sa hon - Nu när jag vet är det så roligt att titta på magen. - Ja, visst är den söt! utbrast biträdande rektor. Och jag fick mysa lite till.

Det är konstigt hur den kunde gå från ingenting till en riktig bäbis-mage på bara någon vecka. Men det kan ju förklara att det drog och slet och gjorde lite ont ett tag. Växtvärk.

Kommentarer
Postat av: mrs Pitepalt

Du kan förvänta dig många liknande kommentarer. Jag har aldrig fått så mycket uppmärksamhet som under min graviditet. Folk vill veta, fråga, berätta och känna. Oftast är det trevligt, men lite märkligt ibland. Snart måste vi ses så jag också kan få se den där fina gravidmagen och kanske dela med mig av några graviditetshistorier!

2009-03-10 @ 14:43:44
Postat av: Susanna

Grattis! Hoppas det blir lika underbart för dig som det varit för mig att bli mamma. Det mest underbara förändringen i livet! Got to love it! :D

2009-03-11 @ 07:07:49
Postat av: Soffy

Ja, helt plötsligt finns den där! Min mage växte ngt enormt vid jul/nyår och sen var det lugnt ett tag för att sen sätta igång igen. Och växtvärken känner man verkligen av! Nu verkar den inte bli så mkt större, kanske börjar den sjunka snart? Njut av kulan, för sen kanske du blir så stor som jag och tröttnar på alla "guuud va stor du är- kommentarer" Kram, ta hand om dig!

Postat av: Evasleva

Ja, det var det jag tänkte. Jag får njuta nu innan alla tjockis-kommentarer börjar komma :)

2009-03-11 @ 13:35:40
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Västmanländskan

Så gulligt! Det är nog inte alla chefer som är så positiva.

2009-03-13 @ 10:13:24
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Åååh ska du ha bebis:) va roligt Grattis när e det dags? kram

2009-03-18 @ 08:16:27
URL: http://wkdchick.blogg.se/
Postat av: Ylva

Grattis!!

2009-03-18 @ 22:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback