Klädfundering

I söndags köpte jag mina första gravid-byxor. Där har vi ett "halleluja-moment"!

Nu är jag äntligen klädd igen. Jag har inte haft ett par byxor som passat på flera veckor. I lördags fick jag byta däck på bilen i kjol! Att ha ett par byxor innebär också att garderoben blir oändligt mycket större när man åter igen kan använda sina tröjor och tunikor och inte vara hänvisad till klänningar. Jag passade på att köpa gravid-strumpbyxor också. Superskönt!

Men varför är inte alla gravidbyxor i stretch? Mitt stora byxproblem är ju ofta att jag inte får upp byxorna över höfterna men att de är förstora i midjan. Även om jag kanske inte har mycket midja kvar att tala om så återstår problemet. Gravid-byxorna har ju heller ingen gylf som gör att man lättare kommer i dem. Hm... Jag hittade i alla fall ett par jeans och ett par underbara tunna byxor i stretch som jag kommer bo i när det blir lite varmare.

Jag kom också hem med ett par söta, tunna tygskor och några fina linnen och tröjor. Det var ju vår!
Sen blev det mer snö och minus 10...

Kommentarer
Postat av: Soffy

Jag har ett par jeans från Polarn som är bekväma, innan det gjorde jag 2 stora köpmissar på H&M, de byxorna sitter så lågt ner att själva linningen trycker på fel ställe...Det var så himla obekvämt när jag satt ner och läste läsläxa med barnen i den mjuuuuka soffan i klassrummet. Så det har mest blivit stretchkjol och tights för mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback