Bara bra

Igår var vi hos barnmorskan för rutinkontroll. Allt var finemang med mig och bäbisen. Jag hade lite bättre blodvärde nu än vid inskrivningen! Så skönt att slippa järntabletter.

Det som kanske kan vara lite oroande är att jag tydligen är
RH Negativ. Barnmorskan sa att det innebär ett par extra koller och koll av bäbisens blod genom navelsträngen och en spruta i rumpan på mig efter förlossningen. Det lät inte som något problem. Det jag läste i en "vänta-barn"bok när jag kom hem lät inte lika roligt men jag ska inte oroa mig.

Vi gillar i alla fall vår barnmorska och det känns bra att gå dit. Föräldrautbildningen vi har gått är klar. Jag vet inte hur mycket det gav egentligen men det var lite småtrevligt. Det bästa med allt är att jag mår så mycket bättre nu än för några veckor sedan och att jag verkligen kan njuta av graviditeten nu. Förut var det mest jobbigt.

Nu är det långhelg!

Kommentarer
Postat av: Sys

Men hur kan det komma sig att du är negativ? Det borde väl ännu vara jag som blivit det i familjen :) Nåväl, jag hoppas du mår bra och allt går som det ska.

2009-05-21 @ 17:08:24
Postat av: Västmanländskan

Jag är också negativ och allt gick bara fint. Men det var ingen som hade berättat om sprutan i rumpan för mig. När de hade kollat lilla T:s blodgrupp så kom de in och sa "hon är positiv, så vi måste ge en spruta". Jag tog för givet att det var bebisen som skulle ha sprutan, så döm om min förvåning när hon drar upp sjukhusrocken och stämplar den rejäla sprutan i min skinka :) Jag trodde aldrig att jag skulle sluta skratta.

Postat av: Malin Markus o Carlos

Kul att höra att du mår bättre! och att det är bra med barnet också såklart :)

2009-05-21 @ 22:59:49
URL: http://www.carlos.doggyblogg.se
Postat av: angelsusanne

Det är verkligen länge sedan jag bloggade.Får gratta så mkt till tillökningen.Vad skoj när är det dags?/kramis

2009-05-23 @ 22:53:01
URL: http://angelsusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback