Mitt hem är min borg

Jag hatar den här lägenheten! Den är mörk och trist och ful. Plastmattor, trasiga persienner, inga gardiner, gammalt kök. Gammal spis, gammalt kylskåp och frys. Konstig planlösning, fulfult badrum! Blä!

Men vi ska ju in bo  här så länge till. 9:e september ska vi vara ute. Och vart ska vi då? kan man fråga.

VI VET INTE!

Jag saknar inte alls Umeå där vi bodde förut (förutom farbror O och fru M och vän I förståss). Men jag saknar vår fina, fina lägenhet. Det bästa med den var att den var vår!

Jag längtar till en fast punkt. Där jag vet att vi ska stanna. Där vi kan packa upp våra saker. Där vi orkar bry oss om att det inte finns några gardinfästen. Jag drömmer om att få duka med vår nya fina
bröllopsservis, och våra snygga chateau-glas. Jag vill ha en fast punkt. Något som är vårt!
Det skulle vara rätt kul att veta var vi ska bo om en dryg månad. I alla fall i vilken stad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback